خبر مهم وزیر صمت | وادارات خودرو دست دوم ادامه دارد

عباس علی‌آبادی گفت: بازبینی در آیین نامه مربوطه در حال انجام و انشاالله با کمترین عارضه و مشکل این کار انجام خواهد شد.
خبر مهم وزیر صمت | وادارات خودرو دست دوم ادامه دارد
کد خبر : ۶۳۰۶۱

عباس علی‌آبادی در جریان چهارمین برنامه پاسخگویی برخط وزارت صنعت، معدن و تجارت در کوچه خدمت نهاد ریاست جمهوری حضور یافت و پاسخگوی پیام‌ها، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در وزارت صمت شد.

او درباره نوسانات قیمت لاستیک خودرو و نحوه تخصیص لاستیک به قیمت دولتی، گفت: تولید لاستیک در کشور سالانه ۲۱ میلیون است، در حالی که در کشور ۲۲ میلیون خودرو داریم و اگر فرض کنیم که هر خودرو در سال یک لاستیک نیاز دارد براساس استاندارد بین‌المللی ۲۲ میلیون کمبود داریم و علاوه بر این با توجه به تولید سالانه یک میلیون خودرو که هر کدام ۵ حلقه لاستیک نیاز دارند، میزان نیاز واقعی کشور سالانه ۲۷ میلیون است.

وزیر صمت افزود: برای رفع این ناترازی در کشور ۲ کار اساسی انجام داده‌ایم؛ واردات را افزایش دادیم و تعرفه آنرا از ۳۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش دادیم. برای تشویق تولیدکنندگان به تولید بیشتر اجازه افزایش قیمت ۲۰ درصدی را دادیم و از سوی دیگر در آن زمان ارز تخصیص یافته را از ۲۸ به ۳۸ هزار تومان رساندیم. با اجرای این طرح‌ها میزان نارضایتی مردم در حوزه تامین لاستیک را به حداقل رساندیم.

عباس علی‌آبادی با بیان اینکه برنامه واردات خودرو‌های دست دوم در قانون بودجه ۱۴۰۳ نیز تعریف شده است، گفت: آیین نامه مربوطه تنظیم شده است و کار از طریق مسیر مناطق ویژه در حال انجام است. بازبینی در آیین نامه مربوطه در حال انجام و انشاالله با کمترین عارضه و مشکل این کار انجام خواهد شد.

وزیر صمت بیان کرد: واگذاری دارایی‌ها از طریق وزارت اقتصاد و واگذاری مدیریتی از طریق وزارت صمت خواهد بود که در حال انجام آن هستیم. انشالله امسال دستاورد‌های خوبی در حوزه واگذاری شرکت‌های خودروساز خواهیم داشت.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر